Revija Joker - Formula 1

ČLANKI
stranka » članki » vedež » Formula 1
...
Prvenstvo formule 1 je najdražji, najbolj gledan in medijsko najbolj podprt avtomobilski šport na svetu. Če pa odmislimo olimpijade in svetovno prvenstvo v nogometu, tozadevno nima tekmeca v vsem športu. Za vas se BB Wolf podatkovno, kronološko in miselno sprehodi skozi zgodovino F1 ter ugotovi, da ni bilo vedno tako.

Kljub temu, da je zaradi posebnega dejavnika, namreč vpliva tehnike pred človekom, težko ali skoraj nemogoče objektivno primerjati eno generacijo dirkačev F1 z drugo, posledično pa tudi posamezna obdobja tega prestižnega tekmovanja, se skozi vso zgodovino svetovnega prvenstva formule 1 vleče pomembna rdeča nit. Kdor je tu uspel kot dirkač, je sebi in drugim dokazal neizmeren pogum in znanje volaniziranja ter včasih pokazal legendarne vozniške bravure, o katerih se še danes govori s spoštovanjem. Konstruktorji dirkalnikov so po drugi strani vedno tekmovali v doseganju meja človeškega znanja in fizikalnih zakonitosti. Obe plati pa sta botrovali fami, da gre za vrhunec avtomobilskega športa, tako glede vozniškega znanja kot tehnike. Dirkaška elita v formuli 1, creme de la creme, je deležna večmilijonskih dolarskih zneskov, ko gre za plače, največjega udobja, ko gre za potovanja z dirkališča na dirkališče, in medijsko-gledalskega oboževanja, tako da smetanasti vozniki upravičeno mislijo, da so polbogovi. In vse, kar morajo za to storiti, je odrekanje po vzoru vseh vrhunskih športnikov tega sveta in psihofizično prilagajanje na obremenitve, združeno z veliko dirkaške nadarjenosti ter še večjo količino sponzorskega denarja ali pokroviteljev, ki jih vpeljejo v največji biznis na dirkaškem nebu. Dirkalniki so bili sicer vedno zadnji krik tehnike, vendar so danes do roba nabiti z elektronskimi pripomočki in podprti s telemetrijo iz boksov, tako da se vsako dirkačevo dejanje in sploh vse, kar se godi z bolidom, sproti izpisuje na računalnikih, prek katerih lahko tehniki v večini primerov pomagajo štirikolesniku, da pride do cilja. Marsikdo zato ugotavlja, da se je v sodobni formuli 1 izgubilo bistvo - človeški faktor.

Formula 1 objavljeno: Joker 115
februar 2003