Revija Joker - Adijo, očesnež

ČLANKI
stranka » članki » anali » Adijo, očesnež
...
Sneti bi rad rekel, da se z ukinitvijo proizvodnje xboxovega kinecta končuje neka doba. Ampak era mahanja v prazno in ukazovanja s kavča se ni nikdar zares začela.

S kakšnim navdušenjem je Microsoft novembra pred sedmimi leti obelodanil napredno kamero za xbox 360, imenovano kinect! Posrečena beseda je združila 'kinetičnost' in 'povezovanje', onegaj pa je z infrardečim motrenjem prostora omogočal prepoznavanje igralčevega gibanja. S premikanjem roke po zraku si po ekranu vodil kurzor, s pomahom pa opravil neko dejanje. To so uporabili tako za nadzorovanje konzolnega vmesnika, kjer si na ikono pripeljal kurzor in jo tako izbral, kot za obet iger, kakršnih še ni bilo. Bi rad v golfu udaril žogico tako, da z nevidno palico v rokah opišeš lok, boksal z iztegovanjem pesti predse, napenjal tetivo loka, božal kosmate živali na virtualni ravnici? Izvoli!

Kinect Star Wars naj bi bil 'killer app' in v njej smo počeli več stvari, od mečevanja do pilotiranja. A vse je skvaril nič kaj jedijski zamik.

Plus zabava, minus kalorije? 
Slišati je bilo super in reklamni videi so bili polni lepih ljudi, ki so s kavčev z mahanjem in besedami zaganjali videospote, med igranjem pa so plesali, peli, se karatejsko borili, vlekli ročice v kabinah in podobno. Tedaj znameniti Peter Molyneux se je skozi kinect, v predprodukciji kodno klican 'project natal', pogovarjal z umetnim dečkom Milom in zažgal domišljijo. Tudi zato je prodaja lepo stekla in v treh letih so v promet spravili 24 milijonov kosov, tako posamič kot v kompletu s konzolo. Osvojili so celo Guinnessov rekord za najhitreje prodajan kos elektronike v zgodovini. A težave v praktični rabi so se pokazale zelo hitro, predvsem ob­­ču­ten zamik, ki je onemogočal resno igranje. Simulacija bojnega robota Steel Battalion je bila zato slabša, kot bi lahko bila, neonska prvoosebna streljanka na tračnicah Child of Eden kot še danes najboljši kinectov naslov pa ni mogla biti tako napeta kot njen oče Rez. 

Še najbolj se je kinect izkazal pri plesnih špilih, kjer je beležil gibe do štirih ljudi in jih primerjal z idealno, profesionalno izvedbo.

Čohanje kosmatincev v Kinectimals je temeljilo v DSovih Nintendogs. Mladež je bila pol ure očarana, nakar se je naveličala.

Temu navzlic Microsoft ni popuščal in je snubil tako druge založnike kot priganjal lastne razvijalce, naj resurse preusmerijo v izdelavo kinectarskih špilov. S tem je denimo zamoril proslavljeni studio Rare, ki je nekoč za Nintendo izdeloval veličastne naslove tipa Banjo & Kazooie, novi lastnik pa jih je zreduciral na klamfače skupkov miniiger tipa Kinect Sports. Nasploh so bile lahkotne zadeve v središču pozornosti, kajti korporacija si je obetala dosti soldov od splošne publike, ki je še ni zapustila manija nad simpatičnim wiijem. V Michael Phelps: Push the Limit smo z izvajanjem plavalnih gibov bazensko tekmovali in istočasno hujšali (zrak ima namreč enak upor kot voda!), nasprotnike mikastili v Hulk Hogan's Main Event, kolesarili in parkourili v MotionSports Adrenaline, švicali v Your Shape: Fitness Evolved, tancali v Dance Central … Predani igralci pa so veselje iskali v revolveraškem Gunstringerju, se butali v Fighters Uncaged ter se žaromečno sab­ljali v Kinect Star Wars. Kamerico naj bi koristno uporabila še cela vrsta nenamenskih iger, od streljačine Ghost Recon: Future Soldier z lastnoročnim sestavljanjem orožij do vožnje v Forzi. Še na eno področje so posegli z izdajo inačice kinect for windows, ki naj bi v navezi z razvojnimi orodji omogočila kreacijo garažnega softvera.  

Izvirni kinect za XB360 je bil oblikovalsko dosti bolj smel kot neizrazito škatlasti naslednik za xbox one. Notri je bila še naprednejša židovska tehnologija za odčitavanje globine, a inženirjem ni uspelo odpraviti bistvene kaprice, zamaknjene zaznave. Naprava je hitro ugasnila.

Ljudje so z inačico XBOjevega kinecta za Windows ustvarili marsikakšen simpatičen in koristen kos softvera. Denimo takšnega za razgibavanje ostarelega ali poškodovanega telesa.

Minus zabava, plus strije
No, vse skupaj se je konkretno izjalovilo. Splošna publika ni bila navdušena nad dokaj visoko ceno bodisi samostojnega kinecta, ki je veljal 150 evrov, bodisi kompleta z XB360 za 300 apoenov. Tudi drugače naveza ni mogla tekmovati s cenejšim wiijem, saj kontrolnik v roki enostavno nudi boljši občutek kot prazna dlan, ki jo motri kamerino oko, in izostala je magija Wii Sports. Še najboljši je izpadel dru­žinski Kinect Disneyland s številnimi zadolžitvami, od brskanja po tematskih svetovih in zabave z mini­igrami do iskanja izgubljenih reči in fotografiranja z maskotami. Poznalo se je, da za špilom stoji priznan studio Frontier. A takih kakovostnic je kinect dobil vse premalo in Just Dance ni mogel nositi celotnega bremena. Najbolj bedna pa je bila podpora v resnih špilih. Bodisi je na tiho izginila neznanokam, kot iz Future Soldierja, bodisi je bila problematična ali neznatna. Itak. Kdo bo vozil orenk dirkačino z obračanjem nevidnega volana v luftu, kjer naprava potrebuje sekundo, da vrtenje dojame?! Še oziranje po kabini je bilo bolj apn. 

Ker je hujšanje s telovadbo v dnevni sobi obljubljal wii, je v to smer posegel tudi kinect. Koliko ljudi poznaš s tako veliko dnevno sobo?

XBOjev Fighter Within je obljubljal, da bo v popolnosti preslikaval igralčeve gibe na zaslon. A šlo je za brezzvezno, kaotično opletanje.

Microsoft se je zavedal, da je lag problem, in namenili so se ga eliminirati v nasledniku za xbox one. Toda razočaranje je bilo veliko. Bojda izredno napredna kamera, ki je bila spočetka z upanjem na minorityreportsko prihodnost priložena prav vsaki konzoli, je še vedno trpela za odloženim zaznavanjem gibov! Spomnim se Gamescoma pred lansiranjem XBOja, ko dejansko nisem mogel verjeti, da se to še zmerom dogaja. Ko sem igral Ubisoftovo pretepačino Fighter Within, je naveza kinecta in xboxa one potrebovala celo večnost, da je prebrala gib, in za nameček to storila nezanesljivo. Resnejši in kompleksnejši kot je bil špil, več težav je bilo. Nihče ni bil vesel in podpora nabuhli kameri na novi konzoli je bila celokupno švoh. Bilo ni niti ene 'ubijalske aplikacije', le kup smetja in predelav tipa Fruit Ninja 2. Javno mnenje pa se je proti kinectu obrnilo zaradi skrbi o tem, da sobo opazuje tudi, ko xbox ni vključen. Microsoftovo zanikanje ni pomagalo in v dobi assangevske paranoje ter debat o svobodi ali nadzoru zaradi terorizma je bil to resen udarec. Statistike so pokazale, da vmesnik bore malo ljudi krmili z gestami. Svoje so pridodale šefovske rošade, kjer je periferni gizmo izgubil podpornike, in zabudalili so s PC-verzijo. Za adapter, ki je omogočil priklop XBOjeve kamere, so računali petdeset dolarjev, tretjino vrednosti celotnega novega kinecta.

Orenk igre so se kinectu vsled očitnih težav na široko ognile. Capcom je poskušal z robotščino Steel Battalion, a se je opekel.

Kinect Disneyland je bil eden redkih biserov. Sicer je šlo za zbirko miniiger, a se je dalo početi marsikaj, tudi nadlegovati maskote.

Suha veja 
Koncem novembra je Microsoft zgolj potrdil tisto, kar smo vedeli že nekaj časa: kinect je mrtev. Ne bodo ga več proizvajali in celo zalog skorajda ni več, zraven xboxa X in S pa ne dobiš več brezplačnega vmesnika za priklop. Izvirni XBO je namreč imel poseben vhod, ki so ga v revidiranih modelih potihem odstranili. Ne moremo reči, da nam je naprave žal, saj je v igralstvu pustila majhen odtis, 35 milijonov zajetnih kosov pa bo konkretno breme za naravo. Pač še ena slepa ulica, kakršnih smo v fohu videli že na stotine. Počivaj v miru in ne glej nas več, kinect. 

Promocijski materiali so slikali takole idealizirano vizijo dnevne sobe, a zanemarili kable, nezanesljivo zaznavanje teles in plitkost igric.

Adijo, očesnež objavljeno: Joker 291
oktober 2017