Revija Joker - Fallout - vzpon, somrak, preporod

ČLANKI
stranka » članki » anali » Fallout - vzpon, somrak, preporod
Fallout - vzpon, somrak, preporod
...
Čarovnije, meči in pehanje za naslednjo stopnjo izkušenj so temelji igranja domišljijskih vlog. Ampak naslov, ki je žanr po zatonu vrnil na računalnike, je bil vse prej kot to. Spominja se ga Quattro.

Če bi se lahko z mano sprehodili enajst let v preteklost, bi med zvrstmi raču­nalniš­kih iger zevala velika praznina. Mrgolelo je streljank, strategij, športnih iger in avantur, manjkale pa so frpjke. Samo Blizzardov Diablo je nekako branil njihovo čast, os­tali založniki pa so ostajali pri praznih obljubah. A koncem septembra 1997. so se stvari usodno spreme­nile. Takrat je namreč izšel Fallout. Brez velikih napovedi in bombastičnih oglasov. Nekako tako, kot je pisalo v kavbojskih romanih iz rajnke Jugoslavije: "Došao je tiho i ušao u legendu. Vajat Erp. Svakog prvog u mesecu."

Power armor, eksoskelet, ki ga lahko nosimo šele proti koncu špila, je zaščitni znak Fallouta, upodobljen tudi na škatelni grafiki.

Nepoučenemu bi se zdelo čudno, da zganjamo hrup okoli ene same igre, celo take, ki nikoli ni bila prodajna uspešnica,. Zato je najbolje, da takoj razkrijemo njene zasluge. Prvič, Fallout je bil prvi pravi vrhunski frp po dolgem času. Drugič, Fallout je bil prvi naslov legendarnega studia Black Isle. In tretjič, Fallout je napovedal plaz vrhunskih predstavnic žanra z vrhom v Baldur's Gate 2, ki ga brez genijev v Black Islu in Biowaru bržkone ne bi bilo. Ob izidu tretjega dela kultne franšize je torej na mestu, da se zakopljemo v zgodovino.

Fallout - vzpon, somrak, preporod objavljeno: Joker 184
november 2008