
Apple je danes izdal svoje težko pričakovane »slušalke za mešano resničnost« Apple Vision Pro in s tem napovedal tvegani korak z vstopom v metaverse. To bi lahko dalo nov in zelo dobrodošel zagon celotnemu metaversu in metaverse kriptovalutam, kot sta Decentraland (MANA) in Sandbox (SAND). Cena slušalk? 3499 dolarjev.
V hitro razvijajočem tehnološkem sektorju, kjer se tehnološki velikani borijo za vodilno mesto, Apple nikoli ne omahuje v svoji zavezanosti inovacijam. Zdaj se vse tehnologije radovedne oči spogledujejo z vsakoletno konferenco WWDC (Worldwide Developers Conference), kjer je glavna zvezda predstavitve dolgo pričakovane slušalke za mešano resničnost, za katere se domneva, da bodo Applova vstopnica v razvijajoči se metaverse. Ta Applova naprava bi lahko postala najbolj pričakovana predstavitev izdelkov podjetja Apple po uri Apple Watch iz leta 2015. To bi lahko pomenilo novo poglavje za podjetje in bi lahko povzročilo revolucijo v načinu, kako milijoni ljudi komunicirajo z računalniki in svetom okoli njih.
Metaverse po zatišju lanskega leta tako spet trka na vrata.
Vendar so slušalke le ena od številnih zanimivosti. Apple bo predstavil tudi dolg seznam posodobitev programske opreme, ki bodo vplivale na to, kako ljudje uporabljajo njegove najbolj priljubljene naprave, vključno z mobilnikom iPhone in prej omenjeno uro Apple Watch. Apple bo morda tudi nakazal, kako namerava umetno inteligenco vključiti v več svojih izdelkov in storitev ter slediti obnovljeni oboroževalni tekmi glede te tehnologije v Silicijevi dolini.
Metaverse potrebuje nov zagon
Staviti proti Applu je kar težka naloga. Podjetje je začelo novo obdobje v tehnologiji, njegovi voditelji so si pridobili kultni status, zaradi strogih oblikovalskih standardov pa je iPhone postal prodajna uspešnica. Lani je bila prodaja iPhona po podatkih iz dokumentacije 205 milijard dolarjev. Apple je v prvih treh mesecih letošnjega leta s prodajo iPhonov že zbral 51,3 milijarde dolarjev. To so osupljive številke.
Vendar novi znaki kažejo, da bo imel Apple resne težave z dobavo enot za svoj metaverse izdelek. Bloombergova preiskava je razkrila, da je podjetje sprva napovedovalo prodajo približno 3 milijonov enot na leto, vendar jo je nato zmanjšalo na 900.000.
Spomnimo se, da je tudi Facebook ubral pot metaversa, ki se je začela zelo obetavno, a je od takrat stvar stagnirala, saj so v hitenju izpustili nekatere pomembne komponente glede uporabnosti, primernosti za trg in strojne opreme/oblikovanja. In zakaj se ne bi ista stvar zgodila Applu? No, tukaj lahko naštejemo več dejavnikov, zaradi katerih je Apple v boljši poziciji kot takrat Meta:
- Uporabnost: Pri Meti so se najprej odločili za popolnoma potopljen metaverse, kar je sprožilo preplah glede tega, kako bi se uporabniki lahko “ujeli” v lažni svet. Apple pa se je odločil za mešano resničnost: razširjena resničnost + navidezna resničnost
- Razširjena resničnost (AR): Digitalni svet se prekrije z resničnim svetom in ga izboljša. še vedno vidite resnični svet. AR ima širši nabor funkcionalnosti, ki rešujejo vsakodnevne težave v resničnem življenju. Če jo mešamo z VR, dobimo tudi prostor za družabna omrežja in igre.
- Prilagojenost trgu: Starejša baza uporabnikov Facebooka ni povsem primerna za VR, saj imajo mlajši uporabniki raje AR s filtri, kot je to vidno pri aplikacijah TikTok in Snapchat. Apple AR se brez težav prilega njihovi bazi uporabnikov, ki so obsedeni z blagovnimi znamkami, z minimalnim vplivom na starost. Gre za čisto funkcionalnost + družabna omrežja.
- Strojna oprema in oblikovanje: “Oblikovanje ni samo to, kako je videti in kakšen je na otip. Oblikovanje je, kako stvar deluje.”, je rekel Applov oče Steve Jobs. Zmagovalni recept za blagovne znamke v tem novem svetu je oblikovanje in Applove slušalke za mešano resničnost niso razočarale.
Kako izgledajo slušalke Apple Vision Pro?
Nove slušalke bodo imele vmesnik, podoben iOS, prikazovale bodo potopljive videoposnetke ter vključevale kamere in senzorje, ki bodo uporabnikom omogočali upravljanje z rokami, gibi oči in s Siri. Naprava naj bi imela tudi navzven obrnjen zaslon, ki bo prikazoval gibe oči in izraze obraza, kar bo gledalcem omogočalo interakcijo z osebo, ki nosi slušalke, ne da bi imeli občutek, da se pogovarjajo z robotom. Applove nove slušalke naj bi vsebovale aplikacije za igre, fitnes in meditacijo ter dostop do aplikacij iOS, kot so sporočila, FaceTime in Safari.
In cena? Vrtoglavih 3499 dolarjev.
Najverjetnejši kripto zmagovalci: Metaverse žetoni z Decentraland (MANA) in Sandbox (SAND) na čelu
No, v ponedeljek (5. junija 2023) dni je celoten kripto svet pretresla novica o SEC-jevi tožbi kripto borze Binance in celoten trg je logično doživel manjši padec. Toda, ko se stvari stabilizirajo, bi lahko metaverse žetoni z Applovo podporo dobili nov in zelo potreben zagon.
Applov vstop v metaverse bi bil dobra novica za celotno kripto sceno:
- Vključevanje tehnologije blockchain v Applovo tehnologijo: To omogoča uporabo kriptovalut in nezamenljivih žetonov (NFT). Glede na Applov vpliv bi lahko njegov vstop v metaverse pomenil veliko.
- Adopcija kriptovalut: Applov podvig bi lahko spodbudil porast novih uporabnikov v ekosistem metaverse. Ta množična uporaba bi lahko povečala povpraševanje po metaverse žetonih.
- Več naložb v kripto infrastrukturo: Applov vstop v metaverse bi lahko privedel tudi do povečanja naložb v osnovno infrastrukturo veriženja blokov ter izboljšanja njene skalabilnosti, varnosti in uporabnosti.
Največja »upravičenca« do zajetnih odstotkov rasti cene sta Decentraland (MANA) in The Sandbox (SAND). Po tržni kapitalizaciji sta to dve izmed največjih metaverse kriptovalut in sta v središču pozornosti vlagateljev, odkar je koncept metaverse leta 2021 prvič prodrl v mainstream.
Takrat so blagovne znamke videle metaverse svetove kot način za povezovanje z digitalno spretnimi strankami in porabile milijone za ustvarjanje lastne prisotnosti v teh svetovih. Decentraland je tako gostil številne metaverse koncerte z znanimi izvajalci, pa tudi fashion show. Vlagatelji so pograbili parcele virtualnih zemljišč, prepričani, da je sodelovanje v virtualnem zaseganju zemljišč v teh svetovih pot do prihodnjega bogastva. Vendar niti Decentraland niti The Sandbox nikoli nista uspela povečati svoje baze uporabnikov do velikosti in obsega, kot je bilo nekoč napovedano.
Katere metaverse kriptovalute za nakup so še obetavne?
Ko potegnemo črto
Pri lansiranju Applovega headseta moramo biti pozorni na nekaj stvari. Eden od njih je seveda ta, ali bo Apple dejansko uporabil besedo “metaverse”. Če jo bo, bo to zelo pozitivno za kriptovalute metaverse. Toda glede na vse težave, ki jih je imela družba Meta Platforms pri zagonu pobud za metaverze, in skepso, ki na splošno spremlja izraz metaverse, bo Apple morda prisegal na izraze mešana resničnost in navidezna resničnost. Druga stvar, ki jo je treba spremljati, je, ali bo Apple za uporabnike svojih slušalk za mešano resničnost uvedel lasten svet metaverse, recimo Appleverse. To bi bila izjemna spodbuda konceptu samostojnih svetov metaverse. To bi bil tudi dokaz, da bi se lahko Decentraland in The Sandbox, čeprav jima ni uspelo, da bi stvari delovale že prvič, učila od Appla in pripravila veliko boljšo uporabniško izkušnjo.