Po številnih uspelih in neuspelih kripto igrah se na obzorju kaže prva igre druge generacije: Big Time. Ima ambiciozno ekipo in še ambicioznejši cilj spremeniti narativo in spraviti kripto igre na nov nivo. Bo igri bo uspelo priti v mainstream?
Če vas vsaj malo zanima GameFi in potencial, ki ga prinaša industriji kriptovalut, ste morda že slišali za Big Time Studios in igro Big Time, okoli katere se vrtijo velika pričakovanja. Oče igre Thor Alexander, ki prihaja iz Decentralanda tudi stoji za podjetjem Zynga, želi spremeniti zgodbo o NFT narativi v industriji videoiger. Kot izvršni producent prihajajoče tretjeosebne večigralske igre se Alexander zavzema za to, da bi se njegov produkt obveljavil kot kripto igra druge generacije. To pomeni, da želi preseči 2D izkušnjo play-to-earn iger, kot je Axie Infinity – tiste igre, ki je letos padla v nemilost kripto trga in neslavno pristala na slabem glasu zaradi hekerskega vdora v vrednosti 622 milijonov dolarjev.
No, Big Time je trenutno v fazi zgodnjega razvoja in je na voljo le izbranim ambasadorjem in ustvarjalcem ter kupcem VIP-vstopnic, ki lahko stanejo tudi do 4.500 dolarjev.
Kaj je Big Time?
Big Time je tretjeosebna play-to-earn multiplayer akcijska igra (ARPG), ki vključuje NFT-je. Igralci se lahko združijo v skupine po šest oseb in raziskujejo velik 3D svet in središče v slogu igre Destiny, imenovano Epoch City. Zdi se, da se izkušnja vizualno zgleduje po igrah No Man’s Sky, Destiny in Fortnite. Časovni stroji, ki so videti kot portali črnih lukenj, nato ekipo potegnejo v temnice, kjer se v realnem času z mešanico bojevanja z bližnjim in magičnim orožjem prebijamo skozi množice sovražnikov. Te časovne stroje je mogoče okrasiti tudi z NFT artefakti, ki jih ima igralec, in jih uporabiti za menjavo.
Igralci lahko zaslužijo kriptožetone Big Time ter kupijo SPACE NFT-je in druga digitalna sredstva. Poleg tega lahko sodelujejo v določenih časovnih linijah, ki vključujejo resnične zgodovinske osebnosti, kot so Džingiskan, Albert Einstein, Billy the Kid in podobno. Čeprav zaenkrat ni jasno, kako bodo ti NPC-ji sodelovali z igralčevimi lik.
Big Time žeton: Nativni žeton igre še ni bil imenovan, ne bo pa ga mogoče dobiti preko ICO ali airdrop, zato naj bi bil žeton v celoti odvisen od skupnosti. Glavni način pridobivanja žetona bo igranje igre.
Pričakovanja so visoka zaradi več faktorjev:
- «Zvezdniški« razvijalci, ki imajo bogate izkušnje s sodelovanjem v priznanih igrah, kot so Fortnite, Call of Duty in Overwatch
- Drugič, igra bo brezplačna
- Igra ponuja inovativno kombinacijo akcijske RPG igre, ki temelji na tehnologiji blockchain, in možnosti pridobivanja žetonov
- Big Time Studios je v dveh krogih financiranja zbral 21 milijonov dolarjev, med vlagatelji so med drugim bili FBG Capital, North Island Ventures, OKEx Blockdream Ventures in Alameda Research
Web3 in NFT elementi
NFT predmeti bodo namenjeni zgolj za kozmetične namene in ne bodo vplivali na igranje, kot je to pogosto praksa kripto iger. Ekipa osredotoča predvsem na ohranjanje ravnovesja v igri in ne želi, da bi scenariji pay-to-win škodovali igralni izkušnji in dajali prednost »bogatejšim« igralcem. V Big Time obstaja več različnih NFT-jev:
- Space NFT: Ta ima podobno funkcionalnost kot virtualna zemlja (LAND) v Decentralandu in The Sandbox, vendar s ključnimi razlikami. SPACE ni v fiksni mreži ali na fiksni lokaciji, ni v skupni rabi in je vezan na igralčev račun v igri. Celotna fiksna ponudba SPACE je omejena na 600.000.
- Cosmetic NFT: Ti NFT izboljšajo videz orožja in oklepa z dodatki, istočasno pa ne vplivajo na statistike v igri. Kozmetične NFT proizvajajo predvsem oborožitvene delavnice in kovačnice, ki jih upravljajo igralci.
- Utility NFT: Med igranjem lahko odklenete uporabne NFT v igri. Te NFT lahko uporabite kot material za dejavnosti v igri.
Big Time predstavlja 2. generacijo kripto iger
Alexander kot izvršni producent daje prednosti razvoju gospodarstva v igri. Ker gre za eno najpomembnejših faz, se jim ne mudi. Zato tudi nimajo določenega časovnega okvira, kdaj bo igra zapustila sedanjo fazo razvoja. Trenutno se igra nahaja v zgodnjem razvoju z omejeno skupnostjo; in ko bo ta sporočila, da je igra pripravljena, jo bodo odprli za več uporabnikov.
Vsekakor se zdi, da pri studiju vedo, kaj delajo, da ne ponovijo napak prejšnjih iger, ki so se na trg podale nedodelane in kasneje za to plačale ceno. Alexander v industriji videoiger dela že od leta 1992, od tega ima pod pasom 7 let dela na različnih igrah, kot sta Medal of Honor in Ultima X, nato pa je z Marcom Andreessenom in Benom Horowitzem sodeloval pri projektu Metaplace. Podjetje za družabne igre je bilo nato prodano Disneyju, Alexander pa je nadaljeval delo v podjetju Zynga, kjer je sodeloval pri zdaj že ukinjenih igrah PetVille in CityVille.
Razvojni proces igre Big Time se vrača k manjšim igram iz poznih 90. let – ne operirajo z ogromnim proračunom ali 6 let na voljo za izdelavo igre, zato so si sposodili razvojne procese in oblikovalsko razmišljanje iz prejšnjih MMO in RPG iger, pravi Alexander. Igro v prihodnosti želijo videti kot zlati standard za to, kaj lahko NFT in kriptovalute ponudijo igralcem in sami industriji videoiger. Na ta način se želijo spopasti s cinizmom, ki je na splošno prisoten cinizem glede prve generacije kripto iger.
Številni igralci še vedno prezirajo NFT igre
Veliko igralci meni, da so založniki pohlepni in da so NFT naslednji način, kako bodo studii segli globoko v igralčeve denarnice. Tudi prizadevanja nekaterih igralnih studiev, da bi svoje NFT imenovali digitalni zbirateljski predmeti (digital collectibles), ne pripomore k celotni narativi okoli NFT iger. Gejmerjev ni lahko preslepiti z marketinškimi besedami. Pokazati jim je treba, kako lahko NFT pozitivno vplivajo na igro.
Igralci so imeli dolga leta občutek, da za denar in čas, ki so ju porabili v igri, niso dobili dovolj. Vrednosti v zameno. Tradicionalni studii iz igralcev iztisnejo vsak cent na račun igralčeve izkušnje. Toda z novim konceptom lastništva igralcev, ki ga zagotavlja Web3, bi se lahko stvari spremenile na bolje. »Če bo tehnologija blockchain pravilno aplicirana, bo igralcem odprla svet in jim omogočila, da si resnično lastijo sredstva, ki jih zberejo v igri«, meni Alexander.
Kakšne so zgodnje reakcije gejmerjev na igro Big Time?
Tisti, ki so že imeli čast preizkusiti to novo blockchain igro pravijo, da zaradi čiste estetike in gladke uporabniške izkušnje ta igra podobna famozni igri Fortnite. Marsikdo je impresioniran nad številom različnih strežnikov, ki jih igra že ima na spletu, čeprav je še vedno v razvoju – igra ima strežnike v Los Angelesu, New Yorku, Tokiu, Seulu, Frankfurtu, Hongkongu, Sao Paulu in Singapurju. Po tej metriki je igra že čisto primerljiva z najboljšimi igrami.
Igralci so prav tako pohvalili ping, ki znaša zdravih 12-50 ms. In vsakdo, ki je igral multiplayer igre ve, kako pomemben je ping. Nizek ping je bistven za nemoteno in prijetno igralno izkušnjo, zlasti kadar igrate večigralsko spletno igro, ki vključuje zadevanje tarč. To je še posebej pomembno za prvoosebne strelske igre, kot je na primer Call of Duty ter igre RPG, kot je sama igra Big Time.
Marsikdo pa pravi, da je vidno, da je igra še v razvoju. Ustanovitelj in glavni igralni direktor Web3 podjetja Game Fund Partners Jonah Blake pravi da imajo strukturo za odlično igro, vendar jim še vedno manjka vsebina, ki je potrebna, da bi tradicionalni igralci prišli na kripto stran. Pojavil se je tudi komentar igralca, ki mu je žal, da je zapravil 6 ETH za Gold Pass.
Vsekakor gre za igro z zelo solidnimi temelji, ki obljublja novo generacijo kripto iger in si z elitno ekipo prizadeva odpraviti probleme prve generacije. Je pa igra še vedno v razvoju in čaka na uradni javni nastop. Vsekakor je na našem radarju!