Kako Google Gemini vpliva na SEO? Poglejte, kako lahko vašo spletno stran postavite pred množico

Home » Kako Google Gemini vpliva na SEO? Poglejte, kako lahko vašo spletno stran postavite pred množico

Odkrijte, kako Google Gemini s svojimi naprednimi zmožnostmi umetne inteligence spreminja optimizacijo spletnih strani (SEO).

Google je napovedal Gemini, nov izjemno zmogljiv model umetne inteligence, za katerega trdi, da bo spremenil pravila igre v SEO panogi. Po Googlovih besedah je Gemini AI veliko zmogljivejši od ChatGPT in lahko na boljši način opravlja več različnih nalog. Poleg tega se Google pohvali z izboljšano večopravilnostjo in neomejenimi zmožnostmi sistema Gemini. SEO skupnost pa med tem zanima predvsem, kako bo ta novi model umetne inteligence spremenil SEO. Kako se bo v zvezi s tem spremenila naša rutina?

Kako bo Gemini vplival na SERP, uvrstitve, vsebino in dejavnike razvrščanja? Ali bo dejansko vplival na karkoli ali ne? Poskusimo to ugotoviti.

Kaj je Google Gemini?

Gemini je nov multimodalni model umetne inteligence, ki ga je razvil Google in je prvi model, ki je pri MMLU (množično večopravilnem razumevanju jezika) presegel človeške strokovnjake. Kot je zapisano v tehnični dokumentaciji Geminija, je to

Družina visokozmogljivih multimodalnih modelov, ki se skupaj usposabljajo na slikovnih, zvočnih, video in besedilnih podatkih z namenom oblikovanja modela z močnimi generalističnimi sposobnostmi v vseh modalitetah ter vrhunskimi zmogljivostmi razumevanja in utemeljevanja v vsaki posamezni domeni.”

Česa vse je Gemini sposoben?

Googlovi predstavniki pravijo, da lahko Gemini počne veliko stvari in je veliko zmogljivejši od svojega ključnega tekmeca, ChatGPT. Gemini je multimodalen, zato razume besedilo, video, glas in slike ter vse to pretvori v jasno napisano besedilo. Gemini AI je že nadomestil predhodnika z imenom Bard, zato ga lahko po želji preizkusite.

Spoiler: dialogi se res zdijo precej naravni in človeku podobni.

Kako bo Gemini spremenil SEO?

No, tu se začne prava zabava. SEO strokovnjake zelo zanima, kako se bo spremenila optimizacija iskanja, ko se bo Gemini začel uporabljati po vsem svetu.

Ali bo prišlo do občutnih padcev na lestvici? Na kaj se moramo pripraviti?

Če smo iskreni, je danes težko reči kaj zanesljivega. Google bi lahko najprej uvedel svoj SGE, ki ga poganja umetna inteligenca, ali pa bi Gemini najprej implementiral v obstoječe sisteme. Umetna inteligenca že vpliva na SEO na številne načine in to spremljamo že dlje časa.

Na podlagi podatkov, ki nam jih je dal ChatGPT, lahko domnevamo, da bo Gemini AI povzročil ali pospešil naslednje spremembe:

Iskanje bo postalo multimodalno

Multimodalnost pri iskanju ni popolna novost – glasovno iskanje in Google Lens že imamo in ju pogosto uporabljamo. Z vključitvijo sistema Gemini bodo multimodalne poizvedbe postale tako razširjene kot običajna besedilna iskanja.

Ljudje bodo nalagali slike in spraševali: “Poišči nogavice z enakim vzorcem” ali “Ali lahko to jem?”

Vprašanja natipkajte in jih glasno izgovorite.

Z vidika SEO bo ta sprememba spodbudila optimizacijo slik, saj bodo slike imele večji prometni potencial.

Prehod od standardnih SEO metrik k interakciji z uporabnikom

SERP personalizacija že obstaja; Google je to že večkrat potrdil. Z zmogljivostmi umetne inteligence Gemini bo še lažje razumeti namere uporabnikov in spremljati njihovo vedenje na spletnih mestih. Zato na vrhu ne bodo strani z največjo avtoriteto domene (ali gostoto ključnih besed ali drugimi tradicionalnimi dejavniki razvrščanja SEO), temveč tiste, na katere uporabniki pogosto klikajo in na katerih preživijo več časa.

Glede na zgoraj navedeno lahko metrike klikov postanejo ključni dejavniki razvrščanja.

Naraščajoči pomen podatkov Core Web Vitals

Ker prehajamo od standardnih metrik SEO k interakciji z uporabniki, morajo biti strani vašega spletnega mesta vizualno popolne.

Ne v smislu sloga – okusi so seveda različni -, temveč v smislu vizualne stabilnosti in navigacije.

Vse se mora hitro naložiti in pravilno prikazati, noben element pa ne sme ovirati interakcije uporabnika s spletnim mestom. Zato se približujemo temu, da postaja optimizacija Core Web Vitals pomembnejša kot kdaj koli prej. Skrb za vizualno stabilnost strani in hitrost nalaganja bo verjetno začela igrati ključno vlogo pri optimizaciji za iskanje. Core Web Vitals so verjetno najbolj povezani z vpletenostjo uporabnikov.

Odzivno oblikovanje je nujno

Odzivno oblikovanje je ključnega pomena za to, da je vaša spletna stran videti dobro na vseh napravah in zaslonih. Pomembna je že zdaj zaradi indeksiranja na podlagi mobilnih naprav, vendar bo postala še pomembnejša, ko bo končno objavljen SGE.

To je povezano tudi z vključenostjo uporabnikov – stran mora biti pravilno prikazana na vseh napravah. Če je vaša stran na voljo več uporabnikom ne glede na velikost njihovega zaslona, imate več možnosti, da boste v Googlovih očeh označeni kot »dobri«.

Sprememba poti stranke

Prej (in tudi danes) je bila povprečna pot stranke v Googlu videti takole:

Vnesite poizvedbo > zaženite iskanje > oglejte si SERP > klik na izvleček

Ko bosta Gemini in SGE začela delovati, se bodo poti strank najverjetneje spremenile v naslednje:

Vnesite poizvedbo > zaženite iskanje > dobite odgovor

To se bo zgodilo, ker lahko storitev SGE (ki jo poganja Gemini) zagotavlja takojšnje bogate odgovore neposredno v SERP. Poleg tega bodo ti odgovori vključevali povezave, ki bodo pokazale, od kod so bile informacije pridobljene. Zdi se, da vam ni treba obiskovati spletnih strani – vse informacije so na voljo tukaj.

Se sprašujete, zakaj v tem primeru optimizirati CWV? Če uporabnikom ne bo treba obiskati strani, zakaj bi jim bilo to pomembno?

Odgovor je preprost: Da bi bilo spletno mesto izbrano za izvlečke SGE, mora biti popolnoma pregledno, tako da lahko Googlebot zlahka dostopa do vsake strani in jo pregleda ter pridobi informacije. Poleg tega še vedno obstajajo transakcijske poizvedbe. V tem primeru bo moral uporabnik vseeno obiskati spletno mesto prodajalca, da bi opravil nakup.

Iskalne poizvedbe postajajo bolj pogovorne

Primerjajte, kako oblikujemo iskalne poizvedbe v Googlu in kako se »pogovarjamo« z Bardom ali Chat-GPT. Namesto da bi vnesli surovo iskalno besedo, se z umetno inteligenco pogovarjamo tako, kot bi se pogovarjali z osebo. Gradimo dialog, postavljamo vprašanja, uporabljamo pogovorni jezik itd.

Tukaj je nekaj primerov iz mojega nedavnega klepeta z upokojenim chatbotom Bardom po prenosu slike:

nariši sliko na podlagi tega, kar je na sliki. uporabi jo kot nekakšno »okostje« slike

Daj no. Znaš risati?

Potrebujem sliko, ne opisa

Če vas zanima, ali mi je Bard dal sliko, je odgovor ne. Ne more ustvarjati slik. Vsaj še ne. Ko bosta Gemini in SGE začela delovati, se bomo z Googlom verjetno pogovarjali na ta način in prešli s tradicionalnih poizvedb po ključnih besedah. Ta trend že obstaja pri glasovnem iskanju, zato ga je mogoče preprosto prenesti na tradicionalne iskalne poizvedbe.

Prehod od ključnih besed h kontekstu

Če se bodo poizvedbe preusmerile v bolj pogovorne fraze, potem dejansko ne bo več potrebe po uporabi ključnih besed na način, ki so ga SEO profesionalci uporabljali že stoletja.To pomeni, da bi se koncept ključnih besed še naprej spreminjal v entitete.

Kakovosti strani ne bo določala gostota ključnih besed, temveč kontekst in podroben opis entitete na strani. Sčasoma bo prehod na entitete vplival na način ustvarjanja vsebine. Prej je »dobro« besedilo pomenilo, da je besedilo vsebovalo določeno število ključnih besed, ki so ustrezale poizvedbi.

Pri pristopu, ki temelji na entitetah, bo »dobro« besedilo tisto, ki bo temeljito obravnavalo entiteto in vključevalo niz manjših entitet, povezanih z glavno entiteto. Seveda, odvisno od konteksta poizvedbe. Sposobnost razumevanja konteksta v ozadju poizvedb je bila vedno stvar, na kateri je Google trdo delal in jo z vsako posodobitvijo nenehno izboljševal.

Zato bo naravna vsebina kmalu bolj kot kdaj koli prej postala modni trend.

Poenostavljen postopek ustvarjanja vsebine

Postopek ustvarjanja vsebine bo hitrejši. In preden vprašate, ne, vsebina ne bo 100% strojno napisana.

Umetna inteligenca je lahko zelo pametna, vendar je še vedno umetna inteligenca.

Ne more biti boljša od človeka, saj ne ustvari ničesar novega – AI model uporablja le gradivo, s katerim je bil usposobljen ali ki ga je našel na internetu. Kljub temu je lahko umetna inteligenca popoln pomočnik. Gemini je zelo, zelo sposobna in pametna umetna inteligenca, ki je zelo dobra pri oblikovanju besed in besednih zvez (po lastnih izkušnjah sodeč boljša od ChatGPT).

Gemini AI lahko na podlagi vaših namigov predlaga več povzetkov besedil (osnutkov, povzetkov itd.). To bo piscem pomagalo pri spopadanju z blokado pisanja. Poleg tega vam lahko Gemini pomaga oblikovati nekatere odstavke ali prepisati določene povzetke ob upoštevanju tona glasu, ki ga zahtevate.

Poleg pomoči pri pisanju je Gemini zaradi svoje multimodalnosti dober tudi pri pretvorbi slik, videoposnetkov in rokopisa v natisnjeno besedilo.

To lahko avtomatizira postopke, kot je ustvarjanje podnapisov za videoposnetke in njihovo prevajanje.

Na kaj morajo počakati SEO profesionalci?

Na kratko, panoga SEO lahko pričakuje naslednje spremembe, povezane z Geminijem:

  • Rastoča večmodalnost
  • Interakcija z uporabnikom prevladuje nad standardnimi SEO metrikami
  • Osnovna optimizacija Web Vitals
  • Odzivno oblikovanje
  • Potovanje strank postaja krajše
  • Pogovorne poizvedbe
  • Na entitetah temelječ pristop pri ustvarjanju vsebine
  • Pisanje postane hitrejše zaradi pomoči umetne inteligence

Toda, če smo iskreni, danes lahko le spremljamo trende in novice. SEO bo še vedno šokiran, ko bosta SGE in Gemini zaživela in začela vplivati na optimizacijo iskanja, ne hipotetično, temveč v resničnem življenju. Vendar smo preživeli številne posodobitve in nihanja SERP, zato nas ni strah.

SEO postaja vse bolj osredotočen na uporabnika, zato so spremembe, ki sta jih sprožila Gemini in SGE, povsem logične.

Skrbite za odlično stanje svojega spletnega mesta in spremljajte posodobitve. Jasno je, da nas leta 2024 čaka veliko zanimivih dogodkov.