Iz kripto sveta prihaja novo poročilo svetovalne družbe McKinsey glede potencialnega razvoja metaversa, ki bi leta 2030 lahko bil vreden 5 bilijonov dolarjev (4,8 bilijona evrov). Pravijo tudi, da je metaverse postal prevelik, da bi se ga ignoriralo.
Svetovna svetovalna družba McKinsey je izdala zanimivo poročilo glede razvoja metaversa oz. metavesolja (mi še zaenkrat nismo sprejeli poslovenjenega izraza, zato bomo do nadaljnjega vztrajali pri izrazu »metaverse«, op. p.), ki naj bi ob koncu desetletja znašal težkih 5 bilijonov dolarjev.
Ta teden objavljeno poročilo na 77 straneh z naslovom Value Creation in the Metaverse analizira trenutne trende adopcije in pridobiva dodaten vpogled iz dveh globalnih raziskav; v prvi so bili zbrani podatki 3.104 potrošnikov iz 11 držav, v drugi pa so sodelovali vodstveni delavci iz 448 podjetij iz 15 panog v 10 različnih državah. Pri družbi McKinsey so na podlagi teh podatkov napovedali, da se bo vedenje potrošnikov v metaversu v prihodnosti najverjetneje delilo na pet glavnih dejavnosti: igranje iger, druženje, fitnes, trgovanje in učenje na daljavo.
Ugotavljajo, da skoraj 60 % vseh vprašanih potrošnikov v primerjavi s fizičnim svetom raje opravlja vsaj eno dejavnost v virtualnem svetu, 79% potrošnikov, ki so trenutno aktivni v metaversu, pa je že opravilo vsaj en nakup. Elektronsko poslovanje oz e-commerce bo torej glavna gonilna sila metaversse gospodarstva, saj naj bi po napovedih iste družbe do leta 2030 predstavljalo od 2 do 2,6 bilijona dolarjev celotne porabe. Pomemben sektor bo tudi virtualno oglaševanje, s katerim povezani prihodki naj bi znašali še od 144 do 206 milijard dolarjev.
Poročilo poudarja, da je bilo v prvih petih mesecih letošnjega leta v tehnologijo in infrastrukturo, povezano z metaverse, vloženih že več kot 120 milijard dolarjev, kar je več kot dvakrat več kot 57 milijard dolarjev, vloženih v tehnologijo metaverse v celotnem letu 2021.
Kaj poganja vlaganje v metaverse?
Tukaj lahko najdemo več relevantnih dejavnikov:
- stalen tehnološki napredek na področju infrastrukture, ki je potrebna za delovanje metaversa
- demografski vetrovi v smislu vedno večje digitalne pismenosti prebivalstva
- zagotovo je pomemben faktor tudi pandemija, ki je človeštvo »prisilila v online življenje«
- trženje in vključevanje blagovnih znamk, ki ga vedno bolj vodi potrošnik
- vse večja pripravljenost trga, saj uporabniki raziskujejo današnjo različico metaversa, ki jo v veliki meri poganjajo igre, medtem ko se pojavljajo aplikacije za druženje, fitnes, trgovino, virtualno učenje in druge uporabe
- že več kot tri milijarde igralcev po vsem svetu ima dostop do različnih različic metaverse
Čeprav je ideja o virtualnem povezovanju nastajala že desetletja, so zdaj pogoji za svetovni razmah končno dozoreli To pa pomeni, da jo uporabljajo resnični ljudje in zapravljajo resničen denar, prav tako pa nanje stavijo podjetja. Vendar pa je zaradi tega velikega zanimanja težko ločiti med začetnim vzburjenjem in resničnostjo. Ne smemo pozabiti, da je po propadu prvega razcveta dot-comov izginilo veliko podjetij, vendar je internet sam postajal vse močnejši in je prinašal nove ponudnike.
Potrošniki so že v metaversu
Omenjena raziskava je pokazala, da so potrošniki kar navdušeni nad prehodom življenja v metaverse, saj skoraj šest od desetih (59 %) potrošnikov daje prednost vsaj eni izkušnji iz metaverse pred njeno fizično alternativo. Med temi potrošniki izstopajo nekatere vrste dejavnosti, ki so v tem »krasnem novem svetu« najbolj zaželene:
- nakupovanje – nakupovanje fizičnega ali virtualnega blaga (79 %)
- obiskovanje virtualnih družabnih dogodkov ali igranje družabnih iger (78 %)
- telovadba z uporabo virtualne resničnosti (76 %)
Vodilni v panogah zaupajo v metaverse
Številni vodilni v poslovnem svetu vidijo potencial metaversa za spodbujanje vpliva in rast marže. 95% vodilnih pravi, da pričakujejo, da bo metaverse v petih do desetih letih pozitivno vplivalo na njihovo panogo, 31% pa, da bo metaverse temeljito spremenilo način delovanja njihove panoge. Še pomembneje pa je, da četrtina vodij pričakuje, da bo tehnologija metaverse v naslednjih petih letih spodbudila več kot 15% skupne rasti marže njihove organizacije.
Kljub vsesplošnemu navdušenju je bilo še vedno opaziti zdravo mero skepticizma, saj je 31 % vseh vodstvenih delavcev ostalo nekoliko negotovih glede donosnosti naložb v metaverse.
Vse kaže, da je medvedji trg tu, a meta ostaja!