Oglaševanje kriptovalut na Google Ads – Pogoji so spremenjeni

Home » Oglaševanje kriptovalut na Google Ads – Pogoji so spremenjeni

Google posodablja svojo politiko o oglasih za kriptovalute. Posodobitev razjasnjuje pravila za oglaševanje NFT iger in se hkrati zavzema za to, da bi bila inovacija odgovorna.

Kratek povzetek:

  • Google posodablja svojo oglaševalsko politiko glede video iger na osnovi kriptovalut.
  • Posodobitev razjasnjuje pravila za oglaševanje NFT iger in izdelkov.
  • Google si prizadeva za ravnovesje med inovacijo in odgovornimi oglasi v tem novem prostoru.

Google je že napovedal, da bo v septembru 2023 posodobil svojo oglaševalsko politiko, ki se nanaša na kriptovalute in igre na osnovi blockchaina.

Namen posodobitve je razjasniti pravila glede oglaševanja nezamenljivih žetonov (NFT) in z njimi povezanih izdelkov prek Google oglasov.

Kaj konkretno se spreminja?

Od 15. septembra bodo oglaševalci lahko prikazovali oglase za NFT igre, če te ne spodbujajo iger na srečo. Poleg tega bodo morali oglasi izpolnjevati določene zahteve in biti potrjeni s strani Googla.

Sprejemljivi oglasi NFT iger za Google so tisti oglasi, ki promovirajo nakup predmetov znotraj igre, kot so virtualna oblačila, orožje ali oklep, ki izboljšujejo uporabnikovo izkušnjo.

Google pa še naprej prepoveduje oglase iger na srečo, kjer lahko igralci stavijo z NFT-ji, da bi zadeli oz. dobili v zameno kriptovalute ali druge nagrade v obliki  NFT.

Prepovedane bodo tudi simulirane kazino igre, ki vključujejo nagrade v obliki NFT-jev.

Oglaševanje, ki vodi uporabnike do spletnih mest za igre na srečo, ki vključujejo NFT-je, seveda še vedno ne bo dovoljeno.

Več o tem, kako NFT tehnologija spreminja igre na srečo.

Kaj to pomeni za oglaševalce?

Oglaševalci, ki želijo promovirati NFT vsebine povezane z igrami na srečo, morajo upoštevati Googlov pravilnik o igrah na srečo in pridobiti ustrezno potrdilo. Ta posodobljena oglaševalska politika bo veljala globalno za vse račune.

Google je dejal, da morebitne kršitve sicer ne bodo takoj pripeljale do suspenza računa. Namesto tega bodo oglaševalci prejeli opozorilo vsaj sedem dni pred morebitnim suspenzom.

Posledice neupoštevanja

Google pričakuje, da bodo vsi oglaševalci upoštevali lokalne zakone na območjih na katere ciljajo z oglasi. Ta politika pa se bo globalno uporabljala za vse račune, ki oglašujejo tovrstne izdelke.

V času, ko NFT-ji in igre na osnovi blockchaina še naprej pridobivajo na priljubljenosti, je Google nekako moral narediti korak naprej. S tem pa se seveda odpirajo nova »siva« področja, ki jih bodo morali pri Googlu očitno reševati posamezno in sproti.

»Pri tem velja omeniti tudi to, da že na tej točki mnogi oglaševalci svoje oglase že sedaj prikazujejo v »prepovedanih nišah«, torej kljub temu, da niso skladni s pravilniki. Stalnica so na primer oglasi za spletne casino-je in oglasi za CBD izdelke. V teh primerih Googlu prikazujejo drugo verzijo strani kot uporabnikom (ang. cloaking). V drugih primerih nekateri stalno popravljajo sicer neodobrene oglase, ki se nato do ponovne zavrnitve ponovno nekaj časa prikazujejo.

Iz vidika oglaševanja in podjetništva je zato najbolj škodljiva in moteča konkurenca, ki igra proti pravilom in s tem lahko pridobiva več strank, kot tista podjetja, ki se teh tehnik ne poslužujejo. Dodatna težava je še v tem, da kršiteljem pri tem početju ne grozijo neke omembe vredne sankcije. V skrajnem primeru jim lahko blokirajo oglaševalski račun, kar ne pomeni nič, saj zlahka odprejo novega.

Slednje pomeni, da je oglaševanje tovrstnih dejavnosti sicer prepovedano, ampak se v praksi kljub temu izvaja s strani tistih ponudnikov, ki imajo poslovne sisteme prilagojene takim načinom. Tako potrošnik seveda ni zaščiten, podjetja, ki upoštevajo zakonodajo in regulacije pa so s tega naslova oškodovana,« nam je povedal Martin Miklavčič, direktor podjetja Miklavčič marketing.

Tako se v tem prostoru pojavilo tudi vprašanja v zvezi z regulativo o igrah na srečo. Zadnje pojasnilo Googla o politiki si prizadeva za uravnoteženje med uvajanjem inovacij in odgovornim pristopom.

Slednje v praksi pomeni to, da bodo morebitne kršitelje skušali prepoznati in sankcionirati, ne odgovarjajo pa na vprašanje, kako uspešni bodo pri tem.