Google je spremenil svoje stališče do oglaševanja kriptovalut in s tem napovedal novo obdobje vidnosti kriptovalut v največjem svetovnem iskalniku.
Google je v ponedeljek, 29. januarja 2024, posodobil svoje oglaševalske politike in dovolil oglaševanje nekaterih izdelkov v povezavi s kriptovalutami. S to spremembo politike bi se lahko v njegovih iskalnikih pojavili oglasi za nedavno uvedene Bitcoin ETF.
Začetek te spremembe politike sega v leto 2020, ko je Google delno odpravil svojo politiko storitev in reguliranim kripto borzam omogočil oglaševanje v ZDA in na Japonskem, če so bile certificirane pri Googlu. Ta širitev se je nadaljevala leta 2021, ko so bile vključene še druge države, kot sta Združeno kraljestvo in Avstralija. Leta 2022 pa je Google zaostril svojo politiko tako, da je globalno prepovedal oglaševanje za NFT in DeFi platforme.
Oglaševalci bodo ob kršitvi pravil prejeli opozorilo
Posodobitev iz leta 2024 pomeni pomemben preobrat, saj se osredotoča na kriptovalutne sklade (Cryptocurrency Coin Trusts – CCT), vrsto finančnega produkta, ki združuje različne kriptovalute ter zagotavlja strukturiran in reguliran pristop k naložbam v digitalno premoženje. Ta sprememba je ključnega pomena, saj od oglaševalcev CCT skupaj s kripto denarnicami, svetovalci in agregatorji zahteva, da opravijo strog postopek certificiranja pri Googlu, ki zagotavlja skladnost z lokaliziranimi zakonskimi zahtevami. Oglaševalci morajo upoštevati tudi lokalne zakone v regijah, v katere so usmerjeni njihovi oglasi. Googlov pristop k uveljavljanju te politike vključuje opozorilo pred začasno ukinitvijo računa, kar oglaševalcem omogoča, da odpravijo morebitne neskladnosti.
Nova politika kot del širše regulacije kriptovalut
Ta Googlov premik ni le odraz razvijajočega se okolja kriptovalut, temveč tudi potrditev potrebe po bolj reguliranem in preglednem oglaševanju v tem sektorju. S poudarjanjem certificiranja in skladnosti z lokalnimi licencami želi Google povečati legitimnost in zanesljivost oglaševanja kriptovalut na svoji platformi. Potencialni učinek te spremembe politike je precejšen. Legitimni CCT lahko zdaj izkoristijo velik doseg Googlovega občinstva, ki je bil prej za kripto izdelke nedostopen. To odpira nove možnosti za privabljanje vlagateljev in širše sprejetje na trgu. Pomembno je tudi to, da v središče pozornosti postavlja verodostojna in regulirana kriptoinvesticijska sredstva, s čimer se povečuje zaupanje vlagateljev v trg kriptovalut.
Vendar ta sprememba politike ni brez izzivov. Oglaševalci morajo krmariti po zapletenem labirintu globalnih predpisov ter zagotoviti preglednost in pravno skladnost svojih oglasnih kreativ. Ta zahteva sicer povečuje varnost vlagateljev, hkrati pa od oglaševalcev zahteva stalno budnost in strokovno znanje. Kljub tem izzivom je Googlova sprememba politike pomemben korak k uzakonitvi in ureditvi kripto oglaševanja. Odpira pot bolj informiranemu, dostopnemu in varnemu finančnemu okolju na hitro rastočemu področju digitalnega premoženja. No, dnevi divjega zahoda so v kripto svetu že mimo, zato so določene regulacije dobrodošle.