Na priljubljenem dogodku, ki ga je spremljalo 3 milijone ljudi, je Musk je pokazal prototip samovozečega avtomobila, ki ga imenuje “Cybercab” in za katerega trdi, da bo Teslo popeljal v nove višave. Tukaj so najbolj zanimiva razkritja.
Izvršni direktor Tesle Elon Musk je na dogodku We, Robot, ki si ga je ogledalo več kot 3 milijone gledalcev, predstavil novo linijo samovozečih vozil podjetja, ki vključuje Robotaxi in Robovan. V govoru na dogodku, ki je potekal v studiu Warner Brothers v Los Angelesu, je Musk poudaril vizijo podjetja za preoblikovanje videza cest in kot primer futurističnega oblikovanja navedel cybertruck. Poudaril je cilj, da bo prihodnost videti tako inovativna kot tehnologija, ki jo poganja.
Hudomušni Musk je predstavil Teslino vizijo svetle in prijetne prihodnosti prometa, ki je v popolnem nasprotju s temačnimi in distopičnimi scenariji, pogosto prikazanimi v znanstveni fantastiki, kot je serija Bladerunner. Musk je priznal, da ceni film Bladerunner, vendar je izjavil, da je prihodnost, za katero si prizadeva Tesla, daleč od mračnega apokaliptičnega sveta, prikazanega v filmu, čeprav je v šali omenil, da občuduje kultni prašni jopič (duster).
Kljub zamudnemu začetku zaradi izrednih razmer na prizorišču je bilo na predstavitvi predstavljenih 50 popolnoma avtonomnih vozil Tesla.
Preberi še: Top kriptovalute za nakup oktobra 2024
Kaj je Robotaxi?
Robotaxi ali “Cybercab”je namensko zasnovano avtonomno vozilo brez volana in pedal, ki ga bo moral pred začetkom proizvodnje odobriti regulator. Njegova futuristična oblika ima vrata, ki se odpirajo navzgor kot metuljeva krila, in kompaktno kabino, v kateri sta prostora le za dva potnika. Vozilo nima tradicionalnih sestavnih delov, kot je vtič za polnjenje. Namesto tega se polni induktivno, pri čemer za ponovno pridobivanje energije uporablja brezžično tehnologijo, kot je Musk pojasnil med predstavitvijo.
Njegov cilj je zmanjšati operativne stroške z ambicioznim ciljem 20 centov na miljo in spodbujati prihodnost individualiziranega množičnega prevoza.
Robotaksiji naj bi začeli proizvajati med letoma 2026 in 2027, njegova cena pa naj bi bila nižja od 30.000 dolarjev, tako da bo komercialno upravičen izdelek za storitve souporabe vozil in celo za lastništvo posameznega voznega parka. Vozilo ima tudi brezžično indukcijsko polnjenje, ki mu omogoča samostojno polnjenje. Tesla že več let razvija svojo tehnologijo FSD, Cybercab pa predstavlja vrhunec teh prizadevanj, čeprav se podjetje še vedno sooča z ovirami, povezanimi z regulativnimi odobritvami in pripravljenostjo programske opreme.
Kaj je Robovan?
Teslin Robovan je razširjena različica koncepta robotaksija, namenjena večjim skupinam potnikov ali tovoru. Sprejme lahko do 20 potnikov, zato je idealen za shuttle storitve, skupinske prevoze ali logistiko. Tako kot Cybercab je tudi Robovan popolnoma avtonomen, kar pomeni, da lahko deluje brez voznika. Vozilo je vsestransko, primerno tako za osebno kot komercialno uporabo, Tesla pa ga želi tržiti za različne namene, kot sta šolski avtobus ali mobilni avtodom. Tesla se pri tem osredotoča na učinkovitejši in cenovno dostopnejši množični prevoz, saj se ocenjeni stroški delovanja vozila Robovan gibljejo med 5 in 10 centov na miljo na potnika.
Musk: Samovozeča vozila so 10-20x varnejša
Musk je poudaril, da naj bi bili avtonomni avtomobili 10-20-krat varnejši od tistih, ki jih vozijo ljudje, stroški pa bi se lahko zmanjšali na 20 centov na miljo v primerjavi z 1 dolarjem na miljo, ki ga običajno porabijo mestni avtobusi. Tesla načrtuje, da bo popolnoma avtonomno vožnjo uvedla v Teksasu in Kaliforniji prihodnje leto, kibernetski avtobus pa naj bi začeli proizvajati do leta 2026, čeprav se lahko zamakne do leta 2027. Poleg tega Tesla razvija robota Optimus, katerega cena bi lahko znašala med 20.000 in 30.000 dolarjev in je namenjen opravljanju različnih nalog.
Tesla se vedno bolj preusmerja v robote in umetno inteligenco
Musk Teslo preusmerja iz njene osnovne dejavnosti, tj. proizvodnje in prodaje električnih vozil, v proizvodnjo robotov in umetne inteligence. Teslina tržna kapitalizacija je zdaj skoraj enaka skupni vrednosti vseh drugih večjih svetovnih proizvajalcev avtomobilov. Pomemben del te vrednosti je povezan z Muskovo dolgoletno obljubo, da bo dosegel popolno avtonomijo z ustvarjanjem revolucionarnega vozila, ki se bo lahko vozilo kamor koli.
Ali bo Teslin Robotaxi izpolnil ta ambiciozni cilj, še vedno ni jasno. Čeprav je Musk že večkrat premagal izzive, so strokovnjaki za avtonomna vozila pogosto izrazili pomisleke glede Teslinega pristopa, zlasti glede agresivnega prizadevanja za napredne sisteme za pomoč vozniku 2. stopnje, kot sta avtopilot in popolnoma samostojna vožnja (z nadzorom).